Forum Świat Motoryzacji-Newsy, ciężarówki, osobowe, mechanika, transport, tuning. Strona Główna  
 FAQ  •  Szukaj  •  Użytkownicy  •  Grupy •  Galerie   •  Rejestracja  •  Profil  •  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  •  Zaloguj
 10 lat EuroNCAP Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu
Autor Wiadomość
bartosz
Administrator



Dołączył: 04 Gru 2005
Posty: 45 Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/3

PostWysłany: Pon, 05.12.2005, 19:47 Powrót do góry

W tym roku organizacja EuroNCAP, znana przede wszystkim z przeprowadzanych testów zderzeniowych, świętuje swoje dziesięciolecie.

Organizacja EuroNCAP została założona w 1995 r., a pierwsze testy aut zostały przeprowadzone już rok później. Od tego czasu przeprowadzono 17 faz testów, w których rygorystycznym próbom poddanych zostało ponad 200 modeli. Spora część z nich, po uzyskaniu słabych wyników, na prośbę producentów i po poprawkach poddawana była ponownym testom.

W ciągu tych dziesięciu lat wyniki osiągane w crash-testach stały się nie tylko wyznacznikiem poziomu bezpieczeństwa, jakie oferuje dany model, ale i ważnym elementem marketingowym. Już od początkowych faz tworzenia auta wiele uwagi poświęca się kwestiom bezpieczeństwa, tak by osiągnąć upragnione pięć gwiazdek. Obecnie nie dziwią już reklamy, w których jednym z głównych, najbardziej eksponowanych elementów jest liczba zdobytych gwiazdek.

EuroNCAP to nie tylko same testy oraz ich wyniki, na które teraz czeka się niemal równie niecierpliwie, jak na premiery nowych modeli. To także promowanie kwestii bezpieczeństwa u producentów. Porównując choćby wyniki następujących po sobie generacji tego samego modelu, widać iż poczyniono sporo, aby poprawić bezpieczeństwo podróżujących oraz pieszych. W 1996 Fiat Punto uzyskał tylko dwie dwiazdki za ochronę pasażerów, w tym roku pięć. Identyczne wyniki odnotował Renault Clio. Nissan Micra podwoiła liczbę gwiazdek z dwóch w 1996 roku do czterech w 2003. Obecnie standardem stały się już wyniki cztero lub pięciogwiazdkowe. Jak wynika z badań, bezpieczeństwo oferowane przez modele z wynikiem co najmniej trzygwiazdkowym jest o 30% wyższe niż w autach, które zdobyły dwie lub mniej gwiazdek.

Aspekt bezpieczeństwa staje się coraz ważniejszy, nie tylko dla producentów. Jak wynika z badań "bezpieczeństwo" jest na pierwszym miejscu na liście czynników, jakie są brane pod uwagę przy kupnie nowych samochodów. Tylko w Niemczech i Wlk.Brytanii wyżej plasuje się "niezawodność".

Image

(C)http://www.motogazeta.mojeauto.pl


Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:      
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu


 Skocz do:   



Zobacz następny temat
Zobacz poprzedni temat
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001/3 phpBB Group :: FI Theme :: Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)